
Informacje dla osób zainteresowanych m-Legitymacją.
Dzięki współpracy z OSE (Ogólnopolska Sieć Edukacyjna) oraz Ministerstwem Cyfryzacji mamy przyjemność udostępnić w Publicznej Szkole Podstawowej i Liceum m-Legitymację. Dzięki aplikacji nie jest już konieczne noszenie tradycyjnego dokumentu, gdyż m-Legitymacja w pełni zastępuje dokument papierowy.
Podstawa prawna funkcjonowania m-Legitymacji:
Wydanie mLegitymacji w szkole odbywa się na pisemny wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia (opiekuna prawnego) na każdy rok szkolny. Wniosek należy pobrać ze strony szkoły, wypełnić i złożyć w sekretariacie szkoły lub czytelny skan na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wraz ze zdjęciem ucznia.
Pracownik szkoły w ciągu 5 dni roboczych wprowadza dane ucznia do systemu i generuje kod QR wraz z kodem zabezpieczającym, który zostanie wysłany na przypisany do dziennika elektronicznego VULCAN adres e-mail rodzica lub pełnoletniego ucznia. Kody można również odebrać osobiście w sekretariacie szkoły.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności m-Legitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty m-Legitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Aplikacja m-Obywatel może być pobrana ze sklepu Google Play. https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.nask.mobywatel
Po zainstalowaniu aplikacji należy wybrać pozycję m-Legitymacja i dodać dokument skanując kod QR i wpisując uzyskany kod zabezpieczający. Poniżej zamieszczono przykładowy widok z m-Legitymacji w aplikacji mobilnej.

Kreator do robienia zdjęć.