Zasady rekrutacji do klasy I Publicznej Szkoły Podstawowej im. Pauli Montal
Zgromadzenia Sióstr Pijarek w Rzeszowie
na rok szkolny 2023/2024
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290 i 1669), Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014r., poz.7), Rozporządzenie MEN z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. poz. 610).
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Pauli Montal Sióstr Pijarek nie posiada własnego obwodu szkolnego, przyjmuje uczniów z obwodów innych szkół według kryteriów ustalonych na podstawie Statutu Szkoły.
- Do klasy pierwszej przyjmowane są dzieci, które objęte są obowiązkiem szkolnym i które ukończyły roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne jak również których rodzice akceptują Statut Szkoły.
- W stosunku do wszystkich dzieci, których rodzice złożyli w odpowiednim czasie pisemny wniosek zapisu do kl. 1, przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
- Celem przeprowadzenia rekrutacji dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną spośród nauczycieli zatrudnionych w szkole.
- W ramach postępowania rekrutacyjnego przeprowadza się rozmowę Dyrektora Szkoły/Wicedyrektora Szkoły z dzieckiem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami), której termin jest wcześniej ustalany w sekretariacie szkoły.
- Podczas rozmowy zwraca się uwagę na gotowość szkolną dziecka, gotowość rodziców do podjęcia współpracy ze szkołą, zainteresowania dziecka, poziom samodzielności dziecka.
- Nie zgłoszenie się na rozmowę wstępną w wyznaczonym terminie traktowane jest jako rezygnacja i skreślenie z listy kandydatów. W sytuacjach losowych istnieje możliwość przełożenia tego terminu.
- Decyzję o przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje Dyrektor Szkoły. Decyzja ta jest ostateczna.
- O pozytywnej decyzji Dyrektora Szkoły rodzice (prawni opiekunowie) dziecka zostają poinformowani w ustalonym dniu poprzez ogłoszenie listy przyjętych uczniów do kl. I na drzwiach szkoły.
- Dzieci, które z braku miejsc nie zakwalifikowały się do oddziału klasy pierwszej zostają umieszczone na liście rezerwowej.
- Pierwszeństwo w przyjęciu mają:
- rodzeństwo dzieci uczących się już w szkole;
- dziecko pracownika szkoły Sióstr Pijarek;
- dziecko mające rodzeństwo wśród absolwentów naszej szkoły;
- dzieci z rodzin wielodzietnych;
- dzieci objęte pieczą zastępczą;
- dzieci wychowywane samotnie przez jednego z rodziców.
- Kalendarium procesu rekrutacji:
- od 05.12.2022 r. do 27.01.2023 r. termin składania w sekretariacie szkoły dokumentów; kwestionariusz pobierz
- od 31.01.2023 r. do 28.02.2023 r. rozmowy rekrutacyjne;
- dnia 10.03.2023 r. ogłoszenie listy dzieci przyjętych do szkoły na drzwiach wejściowych.
- Niedostarczenie wymaganej dokumentacji (dokument z przedszkola o gotowości dziecka i 2 zdjęcia legitymacyjne) do 12.05.2023 r. (piątek) do godz. 15.00, powoduje skreślenie kandydata z listy przyjętych.
- Spotkanie organizacyjne dla rodziców uczniów przyjętych do szkoły będzie miało miejsce 13 czerwca 2023 r. o godz. 18.00.