Zielona Szkoła klas III Szkoły Podstawowej w Lipinkach

Na Zieloną Szkołę do Lipinek klasy III SP wyruszyły 11 czerwca o godz. 8:00. Mimo, iż pogoda nie sprzyjała dobremu samopoczuciu, to nas nie opuszczała pozytywna energia. Po pożegnaniu z rodzicami i załadowaniu swoich bagaży razem z naszymi opiekunami: s. Mariną Szlachciuk, p. Dorotą Trzeciak, p. Anią Wańcicką i p. Anią Bieniasz wyjechaliśmy na pierwszą, kilkudniową szkolną wycieczkę!

Naszą zielono szkolną przygodę rozpoczęliśmy od podróży do Krakowa, gdzie na terenach Lasu Wolskiego zwiedzaliśmy ogród zoologiczny, w którym hoduje się około 270 gatunków zwierząt, w tym zwierzęta ginące i zagrożone wyginięciem (ponad 100 gatunków).

Po 2-godzinnym spacerze po Zoo w Krakowie udaliśmy się w kierunku Lipinek do Ośrodka Rekolekcyjnego, który przez najbliższe 2 dni stał się naszym domem. Na miejscu zostały przydzielone nam pokoje. Następnie zjedliśmy obfitą obiadokolację, zapoznaliśmy się z regulaminem ośrodka oraz przepisami bhp i mogliśmy wyjść na podwórko pograć w piłkę czy ćwiczyć na siłowni zewnętrznej. Dzień zakończyliśmy obserwacją zachodu słońca ze wskazywaniem linii horyzontu i modlitwą pod bezchmurnym niebem.

Drugi dzień przywitał nas nieklarowną pogodą – zza chmur próbowało przebić się słońce. Po modlitwie i gimnastyce porannej na świeżym powietrzu, udaliśmy się na śniadanie. Pełni sił i dobrych humorów przeszliśmy do pobliskiego Ośrodka Terapii Zajęciowej dla osób niepełnosprawnych. Tam wzięliśmy udział w warsztatach plastycznych, spotkaniu z osobami niepełnosprawnymi oraz zwiedzaniu pomieszczeń zajęć terapeutycznych. Następnie wybraliśmy się pieszo do Sanktuarium Matki Bożej Wniebowziętej oraz miejscowego parku, w którym znajduje się Zabytkowy Dwór Byszewskich. Po obiedzie miała odbyć się gra terenowa – niestety gwałtowna burza pokrzyżowała nam nasze plany. Mimo to humory nadal nam dopisywały, a nasi Opiekunowie robili wszystko, byśmy czuli się radośnie i bezpiecznie, dlatego też zorganizowali nam plastyczne zajęcia „Pocztówka z Zielonej Szkoły” techniką odbijania palców maczanych w farbie. Wtorkowy wieczór był dla nas niespodzianką. Nasi Wychowawcy poprosili, byśmy ubrali się w ciepłe ubrania i na sygnał wyszli przed budynek. Następnie zaprowadzili nas do drewnianej chaty grillowej, w której ukazał się widok pieczonych kiełbas. Po wspólnym grillowaniu przeszliśmy do świetlicy, gdzie odbyła się dyskoteka (dla niektórych pierwsza w życiu). Ten dzień zakończyliśmy również wspólną modlitwą, a następnie tanecznym krokiem przeszliśmy do ośrodka na nocny odpoczynek.

Ostatni dzień Zielonej Szkoły rozpoczęliśmy modlitwą i porannymi ćwiczeniami na zewnątrz. Następnie zjedliśmy śniadanie i zaczęliśmy pakowanie oraz sprzątanie ośrodka. Po sprawdzeniu czystości pokoi, przeszliśmy do drewnianej chaty, w której wzięliśmy udział w konkursie literackim. Gdy skończyliśmy pisać listy, p. Ania przeprowadziła zabawy ruchowe z elementami zajęć MRR W. Sherborne. Znalazł się też czas na gry zespołowe i ćwiczenia na siłowni. Potem ks. Rafał – dyrektor ośrodka – zaprowadził nas jeszcze do starego kościoła w Lipinkach i opowiedział historię tego miejsca oraz figury Matki Bożej Lipińskiej.

W południe zjedliśmy pożegnalny obiad, zanieśliśmy bagaże do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Ok. godz. 15:30 dojechaliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Ten czas pobytu na Zielonej Szkole będziemy wspominać długo i radośnie.