Wycieczki szkolne 2011/2012

Warszawa klas VI

W dniach 26-27 kwietnia 2012r. uczniowie klas szóstych wraz z opiekunami: mgr Bernadetą Dziopak, mgr Małgorzatą Groszek, mgr Alicją Smoczeńską uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.

Gównym celem wyjazdu było zwiedzanie Centrum Nauki "Kopernik" oraz Planetarium. Poza tym uczniowie zwiedzali Stare Miasto, spacerowali po Łazienkach, zwiedzili również TYP.

Wycieczka klas IV do Odrzykonia i Trzcinicy

W dniu 18 października 2011 r. klasy 4a i 4b wyjechały na wycieczkę do Odrzykonia i Trzcinicy. Wyjazd odbył się w miłej atmosferze. Już od chwili, kiedy czekaliśmy na autobus, byliśmy podekscytowani, że zobaczymy ciekawe i nowe dla nas miejsca.

Spod szkoły wyjechaliśmy o godzinie 8.00 wraz z naszymi opiekunami: panią Haliną Knott, panem Rafałem Szyszko, panią Alicją Smoczeńską, panem Arkadiuszem Kamińskim oraz panią Grażyną Malak i panem Grzegorzem Wilkiem.

Pogoda od samego rana zapowiadała się wspaniale, świeciło piękne słońce, a na niebie nie widzieliśmy ani jednej chmurki. W autobusie nie mogliśmy się doczekać, aż znajdziemy się w Odrzykoniu, gdzie czekało na nas wiele atrakcji. I rzeczywiście, warto było czekać, gdyż od razu podzieliliśmy się na dwie grupy, które na zmianę zwiedzały niesamowite ruiny zamku, a także wspinały się po okolicznych skałach. Odrzykoń zrobił na nas duże wrażenie. Choć niektórzy bali się wspinaczki i mieli trudności z wyjściem na zamkowe wzgórze to wszyscy wróciliśmy do autobusu zadowoleni i szczęśliwi.

Chcemy jednocześnie serdecznie podziękować tacie naszej koleżanki Martyny – panu Piotrowi Janczewskiemu, a także panu Mariuszowi Książkowi, którzy przygotowali dla nas trasę wspinaczkową, sprzęt oraz czuwali nad naszym bezpieczeństwem.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Trzcinica. Najpierw zjedliśmy pyszny obiad, a następnie, niemal wprost z jadalni, poszliśmy zwiedzać archeologiczne zabytki. Część z nas udała do sali kinowej, gdzie obejrzeliśmy niezwykle ciekawy film edukacyjny o istniejącej niegdyś w Trzcinicy osadzie. W tym samym czasie druga grupa zwiedzała imponujący skansen i ekspozycję ukazującą życie dawnych mieszkańców grodu z epoki brązu i wczesnego średniowiecza. Mogliśmy poczuć się jak ówcześni tubylcy, ponieważ wszystkie chaty zostały zbudowane w identyczny sposób jak to robiono przed tysiącami lat. Kolejną atrakcją były wały, z których roztaczał się piękny widok na bieszczadzkie szczyty oraz na cały kompleks. Oda rana aż do późnego popołudnia nie zauważyliśmy na niebie ani jednej chmurki – pogoda była wymarzona. Później, już na koniec, udaliśmy się do sklepiku z pamiątkami i zakupiliśmy książki, gliniane figurki i kubki nawiązujące do historii osady. Będą one nam przypominać o tym wyjątkowym miejscu.

Do domu wracaliśmy w bardzo dobrych humorach i nieco zmęczeni, lecz wiemy jedno: nigdy nie zapomnimy tej wycieczki.

Jakub Pleśniak, Sebastian Sarosiek, Katarzyna Wilk, Jakub Szyszka, Anna Kuśnierz, Patrycja Pietrucha, Jan Szyszko, Maciej Niedziałek, Filip Kubicki