Wycieczki szkolne 2014/2015

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie klas IV

W dniu 2 czerwca klasy czwarte z naszej szkoły udały się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Wyjechaliśmy spod szkoły we wczesnych godzinach rannych. Pierwszym miejscem, które zobaczyliśmy, była Aleja Miniatur w Krajnie. Mogliśmy się tam poczuć niczym w mini-Paryżu czy miniaturowym Nowym Jorku. Wszyscy byli pod wrażeniem tych małych symboli wielkich miast. Później pojechaliśmy dalej i zwiedzaliśmy zamek w Chęcinie, a po obiedzie – Podzamcze Chęcińskie.

Wycieczka klas piątych do Krakowa i Zatoru

W dniach 11-12 czerwca 2015 roku my, uczniowie klas 5a i 5b wraz z Panią Małgorzatą Pękalą, Małgorzatą Micał-Kusibab, Moniką Mac oraz z Panem Łukaszem Szpikiem wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa i Zatoru a dokładniej Zatorlandu…Po dotarciu na miejsce i zapoznaniu się z bardzo sympatyczną Panią przewodnik ruszyliśmy na Wawel. Tu otrzymaliśmy cudowną lekcję historii na temat dziejów tego miejsca. Zwiedziliśmy nie tylko Muzeum Katedralne czy Groby Królewskie, ale wspięliśmy się na wieżę Dzwonu Zygmunta, aby go dotknąć i pomyśleć życzenie, które ma się niezwłocznie spełnić…przynajmniej tak nas zapewniano.

Wycieczka klas VI do Bóbrki i Krosna

Dnia 30 kwietnia 2015 roku klasa 6 „a” i 6 „b” wraz z panią Małgorzatą Groszek , panią Renatą Wojtanowską i siostrą Marią Pietrzak wyruszyły na wycieczkę do Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce oraz do Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.

Wycieczka klas szóstych do Nowej Dęby i Sandomierza

26 maja 2015 r. klasy  6”a” i 6”b” wybrały się na wycieczkę do Nowej Dęby i Sandomierza. Organizatorkami wycieczki były: pani Renata Wojtanowska i pani Małgorzata Groszek.

Wycieczka rozpoczęła się zbiórką i  wyjazdem w ustalone miejsce. Po godzinie jazdy dotarliśmy do celu (Fabryka Bombek w Nowej Dębie). Mogliśmy tam zobaczyć: choinki charakterystyczne dla danego kraju, różnorakie bombki i pracę nad świątecznymi ozdobami.  Jednak główną atrakcją była możliwość ozdobienia bombki wedle własnych upodobań. Pełni nowych doświadczeń i przeżyć wróciliśmy do pojazdu, by zobaczyć miasto na siedmiu wzgórzach.

Wycieczka 5a i 5b do Sanoka.

W piątek 24 października klasy 5a i 5b wybrały się na wycieczkę do Sanoka. Choć było zimno, wycieczka była bardzo udana. Sanok przywitał nas bardzo gościnnie. W Muzeum Budownictwa Ludowego czekały już na nas bryczki (wozy) i koniki. Zwiedzaliśmy skansen jeżdżąc po terenie muzeum. Kiedy już trochę zmarzliśmy, czekała na nas gorąca herbata i pączki. Braliśmy też udział w bardzo ciekawych warsztatach – garncarstwa i kaligrafii. Uczyliśmy się pisać prawdziwym piórem ze stalówką! Dla niektórych było to bardzo trudne zadanie…  Po tych atrakcjach poszliśmy do gospody na pierogi, a następnie trenowaliśmy grę w kręgle w starej, zabytkowej, drewnianej kręgielni. Szczęśliwie wróciliśmy do Rzeszowa, zmęczeni, ale zadowoleni…

Wycieczka klas 4a i 4b do „Karpackiej Troi”

16 października pojechaliśmy wraz z opiekunami: panią Martą Szydłowską-Ciepielą , panią Haliną Knott, panem Arkadiuszem Kamińskim i naszą Siostrą Dyrektor na wycieczkę szkolną. Celem podróży była „Karpacka Troja”.

Zaraz po przyjeździe podzieliliśmy się na grupy: klasa 4a poszła na zajęcia garncarskie, a klasa 4b na łucznictwo. Potem nastąpiła zmiana. Po warsztatach klasa 4a zwiedzała skansen. Oglądaliśmy ekspozycję narzędzi z epoki brązu i wczesnego średniowiecza, zapoznaliśmy się ze scenkami przedstawiającymi codzienne życie w tamtych czasach. Następnie na dworze zwiedziliśmy zrekonstruowane, dawne domostwa. Weszliśmy na wieżę, a na koniec zakupiliśmy w sklepiku pamiątki. W tym czasie klasa 4b oglądała film i zwiedzała skansen.