Rekolekcje wielkopostne w LO.

Rekolekcje Wielkopostne z naszym liceum dobiegły końca. Odbywały się hybrydowo- w małych grupkach na hali sportowej lub za pośrednictwem internetowej transmisji. Byli razem z nami Ojcowie Pijarzy: o. Dariusz Bakalarz SP, o. Piotr Wiśniowski SP i o. Piotr Jałako SP, którym bardzo dziękujemy za posługę i świadectwo wiary. Poniżej zdjęcia z tego wyjątkowego czasu zadumy i refleksji.

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MATEMATYKI w LO.

W dniu 12 marca 2021r. obchodzimy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MATEMATYKI. Choć dla wielu z nas przedmiot ten kojarzy się z koniecznością wytężonej pracy, nie znaczy to jednak, że świętowanie takiego dnia nie może być przyjemne. Przekonali się o tym uczniowie klasy 1 naszego liceum w czasie lekcji matematyki realizowanej zdalnie. Wzięli oni udział w projekcie „Ziemia się liczy”, który został przygotowany specjalnie na ten dzień przez Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve, będące inicjatorem polskich obchodów Dnia Matematyki.

Klasa podzielona została na 4 zespoły, których nazwy odpowiadały nazwom kontynentów. Pierwsze trzy rundy pytań były rundami „dla wszystkich”, pozwalającymi wyłonić zespół, który jako pierwszy odpowiadał na pytania w grupie rund eliminacyjnych. Za każdą poprawną odpowiedź zespoły otrzymywały  +3 punkty, a za błędną  -1. Zadania wymagały nie tylko wiedzy matematycznej, ale też dobrej znajomości geografii a nawet niektórych pojęć fizycznych (idealnie dla profilu matematyczno-turystycznego????). Ponadto, w grupie rund eliminacyjnych uczestnicy zabawy musieli tak dobrać strategię gry, by skutecznie wyeliminować konkurencję. Za podjęty trud i zaangażowanie wszyscy zostali na koniec nagrodzeni ocenami z aktywności. Kolejna szansa na podobne, matematyczne zmagania już za rok. Do zobaczenia!

Lekcja matematyki z pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego

uwmW dniu 2 marca br. uczniowie klasy 2a naszego liceum mieli okazję wziąć udział w nietypowej lekcji matematyki. Za pośrednictwem platformy Zoom połączyli się z doktorem Piotrem Chrząstowskim- Wachtel pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego, aby zgłębiać tajniki logiki matematycznej. Jak się szybko okazało wykład poszerzył ich wiedzę nie tylko o wiadomości matematyczne, ale też o wiedzę historyczną. Pan Doktor zabrał bowiem wszystkich uczniów klasy matematyczno-turystycznej w niezwykłą podróż w czasie: od starożytności przez średniowiecze po czasy współczesne. Znane dotąd z lekcji matematyki funktory zdaniotwórcze: „i”, „lub” czy „jeżeli, to” nabrały nowego, interdysplinarnego znaczenia, gdy uczniowie rozpoczęli analizę niektórych przepisów prawa oraz ulotek współczesnych preparatów medycznych. Dużym zaskoczeniem były też tzw. „historie z życia wzięte”, z których jednoznacznie wynikało, że brak znajomości logiki matematycznej (np. znaczenia kwantyfikatorów) może być podstawą do przegranej w sądzie czy politycznej manipulacji. W trakcie zajęć nie zabrakło nawiązania do zastosowań znanych praw logicznych w informatyce i programowaniu. Na koniec prelekcji każdy mógł sprawdzić swoją zdolność logicznego postrzegania rzeczywistości na przykładzie zasad obowiązujących kandydatów na rektora uczelni wyższej. Serdecznie dziękujemy Panu doktorowi Piotrowi Chrząstowskiemu-Wachtel oraz władzom Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego za umożliwienie młodzieży naszego liceum udziału w tym ciekawym projekcie dydaktycznym.

Licealne świętowanie dnia Patronki Szkoły Pauli Montal

26 lutego w naszej szkole obchodziliśmy święto patronki- św. Pauli Montal. Wyjątkowy dzień zaczęliśmy od obejrzenia krótkiej refleksji przygotowanej przez uczniów Liceum. Wszystkie zdalne lekcje poświęcone były tego dnia naszej patronce. To niesamowite, że możemy być częścią dzieła, które zostało zapoczątkowane 1829 roku w Hiszpanii, w Figueras. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego podsumowania.

serioo.de

W dniu 1 lutego klasy pierwsze, drugie i trzecie rozpoczęły realizację projektu filmowego na lekcji języka niemieckiego. Dołączyliśmy do międzynarodowej akcji, której autorami są berlińczycy. Otrzymaliśmy 20 gratisowych kodów dostępu na platformę serioo.de na 90 dni. Planujemy 3 lekcje filmowe, quizy, rezencje i wywiad z współtwórcamy projektu. W tym tygodniu - pierwszy odcinek, kahoot i wymiana spostrzeżeń. Ile uda się zrozumieć? Ile słówek, zwrotów, wyrażeń zapamiętamy? Ile będziemy potrafili wykorzystać w praktyce?