Wycieczki szkolne 2014/2015

Wycieczka na Słowację klas I gimnazjum

W dniach 15-16 czerwca 2015 r. klasy I gimnazjum były na wycieczce na Słowacji. Podczas pobytu zobaczyli: Spisskie Podhradie, gdzie zwiedzili ruiny zamku, następnie udali się do Starego Smokowca weszli na Hrebieniok, przeszli do Bilikowej Chaty, a potem na Studenowskie Wodospady. W drugim dniu zwiedzili Jaskinie Bielańską, a potem udali się do Słowackiego Raju na przełom Hornadu.

Rzym 2015 - wycieczka klas III gimnazjum

W dniach od 27 maja do 1 czerwca 2015 r. klasy trzecie gimnazjum wyjechały na autokarową wycieczko – pielgrzymkę do Włoch. Zwiedzili: Wiedeń, Mirabilandię - park rozrywki koło Ravenny, gdzie każdy mógł dobrze się bawić na: Niagarze, Katunie, Ispeed. Asyż, piękne średniowieczne miasteczko, następnie Rzym, gdzie zobaczyli Bazylikę św. Jana na Lateranie, Święte Schody, Bazylikę Matki Bożej Śnieżnej, Koloseum, Forum Romanum, Kapitol, Usta Prawdy, Circus Maximus, Park różany, Most św. Anioła, Panteon, Fontanę di Trevi, Schody Hiszpańskie. Niedzielne przedpołudnie spędzili na placu św. Piotra czekając w kolejce na zwiedzenie Bazyliki, a potem na Anioł Pański z ojcem św. Franciszkiem.

Zajęcia terenowe klas III gimnazjum

W piątek, 22 maja, klasy trzecie wzięły udział wraz z Panem Konradem Leją, Panią Renatą Wojtanowską i Panią Bernadettą Dziopak w zajęciach terenowych z geografii. Miały one na celu przybliżenie regionu, w którym mieszkamy, a także powtórzenie materiału z klasy pierwszej i drugiej.  Wyruszyliśmy o godzinie  8:30 spod szkoły i udaliśmy się do Rezerwatu przyrody „Lisia Góra”. Dowiedzieliśmy się, że są w nim chronione dęby szypułkowe oraz poznaliśmy metodę naukową pozwalającą określić wiek tych drzew. Po rezerwacie przyszedł czas na udanie się w kolejne miejsce podróży, mianowicie Rezerwat przyrody nieożywionej „Prządki”.

Majówka 2015

W dniach 1-2 maja została zorganizowana wyjazdowa majówka do Krakowa i Zakopanego dla  uczniów naszego gimnazjum. Wzięło w niej udział dziewięcioro uczniów i trzech wspaniale dogadujących się z młodzieżą nauczycieli: s. Monika Duc, p. Monika Lasota i p. Konrad Leja. Pan Konrad był zarazem przewodnikiem naszej wycieczki.

Pierwszego dnia około godziny 12:00 spotkaliśmy się na Dworcu Głównym w Rzeszowie i udaliśmy się do pociągu. Podróż miała trwać cztery godziny, więc mieliśmy dużo czasu na lepsze poznanie się i poznanie planu wycieczki. Ku zdziwieniom wielu osób, pociąg ten był jednym z nowszych, co wiązało się z komfortową podróżą. Początkowo uczniowie zszokowani dostępem do bezprzewodowej sieci wi-fi nie odrywali wzroku od swoich urządzeń elektronicznych, lecz po niedługim czasie zaczęli je odstawiać na bok i integrować się w grupie. Kontakt między uczniami i nauczycielami coraz bardziej się pogłębiał poprzez wspólne gry i zabawy.

Wycieczka do Warszawy klas I Gimnazjum

W dniach 04.12  - 05.12. klasy pierwsze Gimnazjum wraz ze swoimi nauczycielami: s. mgr Heleną Matras SchP, s. mgr Joanną Tajduś SchP, p. mgr Katarzyną Samborską i p. mgr Maciejem Lubczyńskim uczestniczyły w wycieczce do Warszawy. Wycieczka rozpoczęła się w czwartek. Na zbiórkę, mimo wczesnej pory - 4:50, wszyscy przybyli punktualnie. Po chwili pojawił się duży i wygodny autokar, wsiedliśmy na pokład i ruszyliśmy w stronę stolicy. Na godzinę 11:00 zaplanowano pierwszą atrakcję, czyli zwiedzanie TVP. Wszystkim bardzo się tam podobało. Wiele emocji wzbudziło także odwiedzenie Stadionu Narodowego.

Bieszczady wrzesień 2014

13 września 2014 roku grupa gimnazjalistów wraz z kilkoma absolwentami pod opieką siostry Moniki Duc i pana Konrada Leji oraz kilku innych nauczycieli, którzy raczej byli w roli uczestników, wyruszyła  na jednodniową wycieczkę w Bieszczady. Droga minęła nam bardzo szybko i wesoło, gdyż w trakcie podróży podziwialiśmy malowniczy krajobraz gór. Dojechaliśmy do Wetliny skąd wyruszyliśmy zielonym szlakiem przez Dział na Małą i Wielką Rawkę. Piechota jednym bardziej, innym mniej wpłynęła na dobre samopoczucie. Pan Konrad opowiadał różne ciekawostki o górskich szlakach. Kiedy po licznych postojach i wyładowaniu znacznej części energii, która kłębiła się w nas do tej pory dotarliśmy na Małą Rawkę, większa część wędrowców padła na trawę i podziwiając piękne widoki ze szczytu, nabierała sił, żeby po sporej chwili odpoczynku wyruszyć na sąsiedni wierzchołek – Wielką Rawją. Stamtąd zeszliśmy już na dół, gdzie czekał na nas bus. Pojechaliśmy nim do Łopienki, gdzie spędziliśmy cudowny czas na Mszy Świętej, której przewodniczył ks. Marcin, który również z nami wędrował tego dnia. Stamtąd wyruszyliśmy już w kierunku Rzeszowa. Podczas podróży mogliśmy poznać naszych nauczycieli nieco od innej strony niż widzimy ich codziennie. Kogokolwiek z uczestników wycieczki by nie  zapytać, na pewno każdy odpowiedziałby, że była ona jak najbardziej udana i oby więcej takich wypadów!